2013. december 9., hétfő

II. kerület, Hűvösvölgyi út 34. [14!]

A hűvösvölgyi Veronika Büfé felkutatása nehezen ment. A sarki zöldségesnél egy nyolcvan év körüli néni szolgált nekem némi információval erről az általa csak "kocsma"-ként emlegetett helyről, eléggé elítélő hanghordozással. A kocsmát már az ő fiatalkorában lebontották, és sorházak egyike épült a helyére. Talán a környezeti adottságokból ráismerek a helyre, gondoltam, de csak találgattam, melyik telek lehet, hiszen még a Kalota Béla által megadott 34-es házszám sem tűnik megfelelőnek. A Veronika Büfé végérvényesen eltűnt a térképről, az inni vágyóknak máshol kell keresgélniük.



Kalota Béla eredeti fotója:




Térkép.





iTTiVOTT 02. nagyobb térképen való megjelenítése

5 megjegyzés:

  1. 1960-tól kb. 1990-ig, kisgyermek koromtól a 30-as éveim elejéig laktam a környéken, alig 100-150 méterre a képen szereplő büfétől, így igen jól emlékszem rá. A Veronika büfé, kocsma, illetve étterem az annál jóval elegánsabb Budagyöngye étterem melletti telken volt egykor (attól visszafelé, a Bognár utca irányában). Lebontását követően sokáig egy Opel autószalon működött a helyén, de ma már az Opel ügynökség sem létezik ott. Az egykori Veronika "komplexum" kocsma része valóban nem örvendett túlzottan jó hírnévnek a környéken, ám a viszonylag civilizáltabb éttermi részébe diákként magam is jártam menüre, illetve a képen szereplő, és az utcáról megközelíthető büfébe fagyizni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A környéken laktunk,idejártunk 50 fillérért fagyizni,és 5 forintért sült keszeget enni! Anyám meg Apámért járt a mellette lévő étterembe,h haza kisérje részegen!

      Törlés
  2. Kb 1947-1953-ig a Nagyszüleim tulajdonában volt a Veronika Étterem,söröző és büfé. A 60-as,70-es években én is sokat jártam oda, sok emlék fűződik hozzá !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én nagyszüleim is jártak ide. Peszneker Pepinél szórakoztak.
      1900-as évek elején.

      Törlés
  3. 1978-82 között a Tárogató úti iskolából többször meglátogattuk a Veronika "tanszéket"

    VálaszTörlés